Nezanedbávejte čistění vnitřních povrchů motoru

Šetrné čištění spalovacího motoru, kterému se říká i dekarbonizace, je rozhodně na místě. Odstraňuje nečistoty i usazeniny a má pozitivní vliv na životnost motorového oleje, jak u benzinových, tak i dieselových motorů.

Říkáte si: Další náklad souvisejí s výměnou oleje, tak to raději ne! Děláte však chybu. Čištění vnitřních povrchů motoru před výměnou oleje se skutečně doporučuje. Čištění vrací motoru výkon, snižuje spotřebu motorového oleje a rovněž i hlučnost vozidla. Díky vyčištěnému motoru nedochází okamžitě po výměně nového oleje k jeho kontaminaci starým znečištěním. Díky proplachu se uvolní pístní kroužky i hydraulická zdvihátka.
Čištění neboli proplach vnitřních povrchů motoru se logicky provádí před výměnou motorového oleje. Při proplachu dojde k rozpuštění karbonových usazenin a odstraní se i další nečistoty usazené v motoru. Problém usazování vnitřních nečistot trápí, jak již bylo řečeno, motory benzinové i motory naftové.

Pro šetrné čištění motorů lze používat proplach motoru ATOMIUM A-PROHIM

ATOMIUM A-PROHIMTH je ideální do olejového systému přidávat již 200 km před plánovanou výměnou oleje. Proplach umí důkladně rozpustit nečistoty bez toho, aby se vytvářely hrudky nečistot v oleji. Současně funguje prostředek jako prevence před opětovným usazováním nečistot, pokud budete přidávat proplach před každou výměnou oleje. Šetrné čištění vnitřních povrchů motoru se hodí zejména tehdy, pokud jsme údržbu automobilu zanedbávali, olej měnili pozdě, použili jsme méně kvalitní olej, či během provozu docházelo k přehřívání a poruchám motoru.

Aplikace proplachu je poměrně snadná. Jak na ni?

Motor je nutné zahřát na provozní teplotu. Mezitím si nachystáme obsah nádoby s proplachem a po dobu jedné až dvou minut ji protřepáváme. Obsah plechovky pak vylijeme do plnicího hrdla oleje. Jestliže je jeho objem větší než 6 litrů, jsou nutné celkem tři plechovky. Hned po aplikaci je důležité s automobilem jezdí 20 až 25 minut. Pak automobil používáme až do doby, než najezdíme dalších 200 km. Poté si necháme olej vyměnit. V případě, že byl náš olej již nadměrně znečištěn a začne nám svítit kontrolka oleje, je nutné jej okamžitě vyměnit a nečekat, než najezdíme zmíněných 200 km.

ATOMIUM - jízda na plný výkon